Vem har åtkomst till Insights?
- Alla användare med behörigheten Insights kan se och redigera inställningarna
Insights är en tilläggstjänst som kan köpas till, det gör du så här.
Öppna upp Insights
- Klicka på välj din organisation och expandera listan insights
Integrationer
Genom att ansluta en integration till Insights kan du få extra information vid inkommande samtal.
Sortera prioriterings-ordning bland integrationerna om du har flera via drag and drop
Anslut en integration
-
En anpassad (custom) webhook kan användas för att göra en nummeruppslagning mot ett system, vilket gör att du kan få information om inringaren direkt i appen eller för att hantera samtalsinspelning externt.
För att lägga till en anpassad webhook, vänligen kontakta oss för mer information.
-
När du har anslutit HubSpot kommer samtal automatiskt loggas från appen direkt i HubSpot. Du kan också:
- Få information om inringaren vid samtal
- Expandera personen i HubSpot
- Lägga till en ny anteckning, uppgift, möte eller samtal
- Visa och expandera aktiviteter i appen
- Klicka på
- Välj HubSpot
- Namnge integrationen och klicka på anslut
- Nu öppnas en sida i din webbläsare
- Logga in med dina uppgifter (om du inte redan är inloggad)
- Välj ett konto
- Klicka koppla
För att kunna integrera HubSpot med appen behöver du ha antingen App marketplace permission eller Super Admin permission i Hubspot
Mejladressen i appen måste matcha den mejladress som är registrerad för användaren i HubSpot för att integrationen ska fungera korrekt.
-
När du har anslutit Zoho kan du välja att automatiskt logga samtal. Du kan också:
- Få information om inringaren vid samtal
- Expandera personen i Zoho
- Lägga till en ny anteckning, uppgift, möte eller samtal
- Visa och expandera aktiviteter i appen
- Klicka på
- Välj Zoho
- Namnge integrationen och klicka på anslut
- Nu öppnas en sida i din webbläsare
- Logga in med dina uppgifter (om du inte redan är inloggad)
- Acceptera att appen hämtar och lämnar data
-
När du har anslutit Lime CRM kommer samtal automatiskt loggas från appen direkt i Lime. Du kan också:
- Få information om inringaren vid samtal
- Expandera personen i Lime
- Länk för att lägga till deal, historik & att göra
- Visa och expandera aktiviteter i appen
- Klicka på
- Välj Lime CRM
- Namnge integrationen
- Ange er "Klient-URL" som hittas under Profil -> API dokumentation.
- Generera en API-nyckel via Lime och klistra in i appen
- Klicka på anslut
- Klicka integrationen du precis anslutit, toggla på logga samtal automatiskt
För att kunna integrera Lime CRM med appen behöver du vara administratör i Lime.
-
När du har anslutit Salesforce kommer samtal automatiskt loggas från appen direkt i Salesforce. Du kan också:
- Få information om inringaren vid samtal
- Expandera personen i Salesforce
- Lägga till en ny anteckning, uppgift, möte eller samtal
- Visa och expandera aktiviteter i appen
Integrera Salesforce
- Klicka på plustecknet
- Välj Salesforce
- Namnge integrationen
- Ange ert “Min domän”-namn från Company Settings Company Information i Salesforce.
- Nu öppnas en sida i din webbläsare
- Klicka på Anslut
Klicka på integrationen igen för att ändra från Salesforce Lightnings Experience till Salesforce Classic som standard.
Anslut Upsales
- Vår Upsales-integration går att använda på två sätt.
- CTI-koppling där du använder Upsales E-phone vilket innebär att du inte behöver lämna ert CRM för att ringa ett samtal
- Integration i appen där vi presenterar vem som ringer och ger dig möjlighet att öppna kontakten direkt i Upsales, med mera
Funktioner du kan använda:- Ringa samtal direkt från Upsales (CTI)
- Få information om inringaren vid samtal i appen
- Expandera personen i Upsales
- Visa och expandera affärer, möten och aktiviteter i appen
- Direktlänk till kontakten i Upsales
-
- Klicka på för att ansluta en ny integration
- Välj Upsales
- Namnge integrationen (Valfritt namn, förslagsvis "Upsales")
- Hämta en API-nyckel i Upsales
- Fyll i den i appen
- Klicka på Anslut
-
- Under Insights, klicka på Nycklar för Insights
- Klicka på Installera app i Upsales
- Uppe till höger, klicka på Aktivera
- I appen, klicka på “Skapa ny organisationstoken” och kopiera den
- I Upsales, klistra in den och klicka på spara
Nu är Upsales anslutet på organisationsnivå. Du kan nu be användarna följa guiden nedanför.
-
Om du har en tidigare CTI-koppling aktiv från annan leverantör, vänligen koppla ifrån den.
- Klicka på Personliga inställningar
- Expandera Integrationer och klicka på Insights-nycklar
- Klicka på Installera App i Upsales
- I Upsales uppe till höger, klicka på aktivera
- I appen, klicka på “Skapa ny användartoken”
- Kopiera den och klistra in i Upsales
- I appen, kopiera din sessionsnyckel och klistra in i Upsales
- Klicka på Spara
Om du loggar ut från appen behöver du uppdatera din sessionsnyckel i Upsales för att kunna ringa samtal igen.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.