Vem har åtkomst till analytics?
- Pro-användare i en organisation med växelpaketet Unlimited
- Pro-användare i en organisation med växelpaketet Light kan köpa tilläggstjänsten analytics
Öppna analytics
- Klicka på
och välj fliken analytics
I många fall är det mer kostnadseffektivt att uppgradera växelpaketet från Light till Unlimited istället för att köpa tilläggstjänsten som är inkluderad i paketet.
Vad är analytics?
Analytics är en smart tjänst som gör att du kan analysera era ringflöden i svarsgrupperna i realtid. Du kan även se pågående samtal, samtal i kö och mycket mer.
Köp tjänsten
Följ guiden.
Du behöver ha behörigheten konto för att kunna köpa tilläggstjänster.
Välj grupp(er)
-
I toppen kan du välja alla
eller välja bort alla
.
Om du vill välja en eller flera grupper är det bara att du avmarkerar alla och väljer du grupperna du vill se datan för.
Vem kan se vad?
Pro-användare med rättigheten telefonisystem kan se och analysera alla svarsgrupper i organisationen oavsett om de är en agent, supervisor eller ingenting i någon av grupperna.
Inkommande samtal idag - realtid
-
Här ser du inkommande samtal i realtid. Du ser även missade samtal, pågående och samtal i kö. Om du togglar på
"Visa alla samtal idag" ser du alla istället för den senaste timmen.
Datumintervall - tidigare data
-
Här kan du ställa in en datumintervall och se samtalsdatan för en specifik historisk period.
Översikt
-
Översikten visar data från valt datumintervall. Du ser:
- Inkommande
- Besvarade
- Avbrutna
- Samtalstid, medelvärde
- Väntetid i medelvärde, besvarade samtal
- Väntetid i medelvärde, avbrutna samtal
- Utgående
Samtal
-
Den här grafen visar hur ni presterar per svarsgrupp (valt datumintervall). Grafen visar:
- Utgående
- Inkommande - besvarade
- Inkommande - avbrutna
-
Den här grafen visar hur ni presterar per dag (valt datumintervall & valda grupper). Grafen visar:
- Utgående
- Inkommande - besvarade
- Inkommande - avbrutna
-
Den här grafen visar hur ni presterar per timme (valt datumintervall & valda grupper). Grafen visar:
- Utgående
- Inkommande - besvarade
- Inkommande - avbrutna
Väntetid
-
Här kan du sätta ett tröskelvärde (i sekunder), kombinerade med vald intervall och se datan. Då kan du, på ett enkelt sätt, se med olika nyanser av grönt och rött när ni svarar inom valt tröskelvärde eller inte.
-
Här kan du sätta ett tröskelvärde (i sekunder), kombinerade med vald intervall och se datan. Då kan du, på ett enkelt sätt, se med olika nyanser av grönt och rött när ni svarar inom valt tröskelvärde eller inte.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.