Vem har åtkomst till svarsgrupper?
- Alla användare har åtkomst till svarsgrupper
Gå in i en svarsgrupp
- För att gå in i svarsgrupper, klicka på
Grundläggande information
Välkommen till denna 101, vi sätter igång med grunderna.
Det finns olika nivåer i en svarsgrupp. Du kan vara
- En agent
- En supervisor
Inkluderat i ditt paket
I ert aktiva växelpaket ingår svarsgrupper. Se hur många beroende på vilket ni har.
Växelpaket | Svarsgrupper | IVR | Agenter | Supervisors |
---|---|---|---|---|
Light | 2 | 2 | Obegränsat | Obegränsat |
Unlimited | Obegränsat | Obegränsat | Obegränsat | Obegränsat |
I många fall är det mer kostnadseffektivt att uppgradera ert växelpaket från Light till Unlimited istället för att köpa till ytterligare svarsgrupper och eller IVR-menyer
Agent
-
För att logga in i en svarsgrupp toggla
på den du önskar vara inloggad i.
-
För att logga ut ur en svarsgrupp toggla
på den du önskar logga ut ur
-
När du klickar in dig i en svarsgrupp finns det data tillgängligt högst upp, den visar:
- Tillgängliga agenter, d.v.s. inloggade agenter som inte är i samtal
- Senaste väntetid
- Genomsnittlig väntetid
- Missade samtal
- Pågående samtal
- Samtal i kö
/ av
för att välja. Om du togglar av visar du samtal för den senaste timmen.
-
Under svarsgruppsstatus kan du expandera
detaljerna i respektive flik, du kan se:
- Samtal i kö
- Pågående samtal
- Röstmeddelanden
- Missade samtal
- Samtalshistorik
Om du har behörigheten och tilläggstjänsten samtalsinspelning kan du även lyssna på inspelningar via svarsgruppsstatusen
Supervisor
Du måste vara en Pro-användare för att kunna vara supervisor i en svarsgrupp.
-
När du klickar dig in i en svarsgrupp finns det data tillgängligt högst upp, den visar:
- Tillgängliga agenter, d.v.s. inloggade agenter som inte är i samtal
- Senaste väntetid
- Genomsnittlig väntetid
- Missade samtal
- Pågående samtal
- Samtal i kö
/ av
, för att välja. Om du togglar av visar du samtal för den senaste timmen.
-
Under svarsgruppsstatus kan du expandera
detaljerna i respektive flik, du kan se:
- Samtal i kö
- Pågående samtal
- Röstmeddelanden
- Missade samtal
- Samtalshistorik
- Agenter
Om du har behörigheten och tilläggstjänsten samtalsinspelning kan du även lyssna på inspelningar via svarsgruppsstatusen
-
Under agenter:
- Expandera listan "Agenter"
- Toggla på
för att logga in en agent, eller toggla på
för att logga ur en agent.
- Expandera listan "Agenter"
-
Här kan du justera svarsgruppens inställningar. Du kan hantera:
- Agentgrupper
- Schemaläggning & välkomstmeddelande
- Väntande samtal
Lär dig mer om inställningarna för en supervisor i en svarsgrupp
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.