Inställningar i en svarsgrupp för en supervisor
Som en supervisor finns det en del inställningar du kan konfigurera.
Endast Pro-användare kan vara supervisor i en svarsgrupp.
Agentgrupper
Du kan addera så många användare du vill i svars- och agentgrupper. I agentgruppen ställer du in vad som ska hända med samtalet, du kan ha fler agentgrupper i en svarsgrupp och varje agentgrupp kan ha sina unika ringstrategier.
Klicka på Lägg till agentgrupp
- Välj ett namn på agentgruppen som tydligt definierar syftet
- Välj mellan
- Längt tillgänglig
- Slumpmässig
- Ring alla
- Prioritetordning alla
- Roterande
-
Toggla på om du vill ställa in en maximal väntetid i svarsgruppen.
- Sätt värdet i sekunder, standard är 240 (4 minuter)
- Välj åtgärd (Flytta uppringare till nästa agentgrupp, vidarekoppla till nummer, spela upp röstmeddelande och lägg på, upptagetton, röstbrevlåda för svarsgrupp) för när värdet överskrids och fyll i ev. information beroende på val
- Klicka spara
-
Hantera vad som ska hända i fallet med väntande samtal och ingen agent är inloggad i svarsgruppen.
Varningar, du kan aktivera notiser för att meddela agenter och eller supervisors att inga agenter är inloggade i svarsgruppen och att det finns samtal i kö.
Du kan notifiera:- Agenter
- Supervisors
Du kan ställa in en åtgärdsfördröjning vilket ger agenterna viss tid att logga in i svarsgruppen och besvara samtalet innan vald åtgärd appliceras på samtalet. Värdet anges i sekunder.
-
Du kan addera så många användare du vill som agenter i en agent- och svarsgrupp.
- Klicka på
- Välj användare
- Klicka spara
-
För att ta bort en agent från en svarsgrupp, klicka på agenten i fråga.
Schemaläggning & välkomstmeddelande
Som supervisor i en svarsgrupp kan du hantera öppettiderna och schemainställningarna. Spana in den här guiden för att lära dig mer. Där kan du bland annat lära dig mer om:
- Inställningar för öppet
- Inställningar för stängt
- Hur du skapar en ny schemahändelse
Hantering av samtal
-
Spela upp ett köplatsmeddelande för inringaren. Toggla på / av . Meddelandet upprepas och intervallen går att justera (sekunder).
För att konfigurera inställningarna:- Välj talsyntes (TTS) eller ljudfil
- Skriv ditt meddelande eller välj en ljudfil / spela in en ny
- Sätt önskad upprepningsfördröjning (sekunder)
- Klicka spara
-
Ställ in vad som ska hända när max antal samtal i kö överskrids.
- Sätt ett tröskelvärde, d.v.s. antal samtidiga inringare (Standard: 20 samtal)
- Välj vad som ska hända (spela upp röstmeddelande och lägg på, upptagetton, röstbrevlåda för svarsgrupp, vidarekoppla till nummer). Fyll i ev. information beroende på vad du väljer.
- Klicka spara
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.