Vilka kan justera öppettiderna?
För att justera öppettiderna i en svarsgrupp eller IVR behöver du ha behörigheten Telefonisystem eller vara supervisor.- Behörigheten telefonisystem ger åtkomst till att justera öppettiderna i alla svarsgrupper.
- Som supervisor kommer du endast åt öppettiderna i svarsgrupper du övervakar
Ändra öppettider i en svarsgrupp som administratör
-
- Klicka på
välj din organisation
- Expandera listan telefonisystem
och klicka på svarsgrupper
- Klicka på svarsgruppen och sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande
- Klicka på
och lägg önskade öppettider
- Under Välkomstmeddelande väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
- Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
- Klicka på
-
- Tryck på
välj din organisation
- Expandera listan telefonisystem
och klicka på svarsgrupper
- Tryck på svarsgruppen och sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande
- Tryck på
och lägg önskade öppettider
- Under Välkomstmeddelande väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
- Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
- Tryck på
Ändra öppettider i en svarsgrupp som supervisor
-
- Klicka på
- Klicka på fliken supervisor
- Klicka på svarsgruppen och sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande
- Klicka på
och lägg önskade öppettider
- Under Välkomstmeddelande väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
- Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
- Klicka på
-
- Tryck på
- Tryck på fliken supervisor
- Tryck på svarsgruppen och sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande
- Tryck på
och lägg önskade öppettider
- Under Välkomstmeddelande väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
- Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
- Tryck på
- Plattformen läser in öppettiderna uppifrån och ner. När ni ska stänga växeln för påsk, jul eller semester behöver ni lägga in tiderna högst upp för att de ska slå igenom.
Ändra öppettider i en IVR (knappvalsmeny) som administratör
-
- Klicka på
välj din organisation
- Expandera listan telefonisystem
och klicka på knappvalsmenyer
- Klicka på knvappvalsmenyn och sedan på Hantera schemaläggning
- Klicka på
, lägg önskade öppettider och spara
- Klicka på Avancerade inställningar
- Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
- Klicka på
-
- Tryck på
välj din organisation
- Expandera listan telefonisystem
och klicka på knappvalsmenyer
- Tryck på knvappvalsmenyn och sedan på Hantera schemaläggning
- Tryck på
, lägg önskade öppettider och spara
- Tryck på Avancerade inställningar
- Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
- Tryck på
- Plattformen läser in öppettiderna uppifrån och ner. När ni ska stänga växeln för påsk, jul eller semester behöver ni lägga in tiderna högst upp för att de ska slå igenom.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.